Pāriet uz galveno saturu
Digitālais mārketings
  • Sākums
  • Digitālā mārketinga kursi
  • Video lekcijas
  • Kursu katalogs
  • Digitālais mārketings
  • Pakalpojumi
    • Digitālais mārketings
    • Digitālā mārketinga konsultācijas
    • Mājas lapas izveide
    • Karjeras dienas skolās
      • Digitālā mārketinga pamati
      • Programmēšanas pasaule un tās iespējas 21.gadsimtā
      • Iepazīsim elektronikas un elektrotehnikas pasauli
  • NVA kursi
  • Sadarbība
  • Par mani
  • Atsauksmes
  • Jaunumi
  • Kontakti

Screaming Frog SEO audits: Meta, H1, bildes – atslēgas uz labāku redzamību

13. maijs, 2025 pl. 10:40, Nav komentāru

Screaming Frog ir viens no jaudīgākajiem rīkiem SEO speciālistu arsenālā. Tas palīdz ātri un efektīvi veikt mājaslapas tehnisko auditu. Šajā rakstā mēs koncentrēsimies uz to, kā ar Screaming Frog palīdzību atrast un novērst izplatītākās SEO problēmas, kas saistītas ar meta datiem (title, description), H1 virsrakstiem, bilžu lielumu (līdz 100 KB) un bilžu aprakstiem (ALT tekstiem).

1. Darba sākšana ar Screaming Frog:

  • Lejupielāde un instalēšana: Ja jums vēl nav, lejupielādējiet un instalējiet Screaming Frog no oficiālās mājaslapas. Bezmaksas versija ir pietiekama mazām un vidējām mājaslapām.
  • Skenēšanas uzsākšana: Ievadiet savas mājaslapas URL laukā "Enter URL to spider" un nospiediet "Start". Screaming Frog sāks pārmeklēt jūsu vietni.

2. Meta Title un Meta Description analīze:

  • Problēmas konstatēšana:
    • Kad skenēšana ir pabeigta, dodieties uz cilni "Page Titles" un "Meta Description".
    • Skaties uz kolonnām:
      • "Length": Pārāk īsi vai pārāk gari meta virsraksti un apraksti var netikt pilnībā attēloti meklēšanas rezultātos.
      • "Duplicates": Dublēti meta dati var negatīvi ietekmēt SEO, jo Google nevar noteikt, kura lapa ir visatbilstošākā.
      • "Missing": Trūkstoši meta virsraksti un apraksti liedz Google saprast jūsu lapas saturu un attiecīgi to parādīt meklēšanas rezultātos.
      • "Multiple": Vairāki meta virsraksti vai apraksti vienā lapā ir nepareizi un var radīt neskaidrības meklētājprogrammām.
  • Risinājumi:
    • Garums: Meta virsrakstiem ieteicamais garums ir līdz 60 rakstu zīmēm, bet meta aprakstiem – līdz 155 rakstu zīmēm. Rediģējiet pārāk garus vai īsus meta datus, iekļaujot atbilstošus atslēgvārdus.
    • Dublikāti: Katrai unikālai lapai izveidojiet unikālus meta virsrakstus un aprakstus, kas atspoguļo tās saturu.
    • Trūkstoši: Katrai lapai obligāti pievienojiet atbilstošu meta virsrakstu un aprakstu, iekļaujot galveno atslēgvārdu un aicinājumu uz klikšķi.
    • Vairāki: Pārliecinieties, ka katrai lapai ir tikai viens <title> un viens <meta name="description"> tags.

3. H1 Virsrakstu analīze:

  • Problēmas konstatēšana:
    • Dodieties uz cilni "H1".
    • Skaties uz kolonnām:
      • "Count": Pārāk daudz H1 virsrakstu vienā lapā var apgrūtināt Google satura hierarhijas sapratni.
      • "Duplicates": Dublēti H1 virsraksti var liecināt par nekonsekventu satura struktūru.
      • "Missing": Trūkstošs H1 virsraksts var apgrūtināt Google galvenās tēmas noteikšanu lapā.
  • Risinājumi:
    • Skaits: Katrai lapai ideāli vajadzētu būt tikai vienam H1 virsrakstam, kas precīzi atspoguļo lapas galveno tēmu.
    • Dublikāti: Pārliecinieties, ka katras lapas H1 virsraksts ir unikāls un atšķirīgs.
    • Trūkstoši: Katrai lapai pievienojiet H1 virsrakstu, iekļaujot galveno atslēgvārdu.

4. Bilžu lieluma analīze:

  • Problēmas konstatēšana:
    • Dodieties uz cilni "Images".
    • Skaties uz kolonnu "Size".
    • Kārtojiet datus pēc lieluma ("Size" kolonnas galvene). Identificējiet bildes, kas ir lielākas par 100 KB. Lieli bilžu faili palēnina lapas ielādes ātrumu, kas negatīvi ietekmē SEO un lietotāju pieredzi.
  • Risinājumi:
    • Optimizācija: Izmantojiet bilžu optimizācijas rīkus (gan tiešsaistes, gan lokālas programmas), lai samazinātu bilžu failu apjomu, nezaudējot būtisku kvalitāti. WebP formāts var nodrošināt labāku kompresiju. Pārliecinieties, ka bilžu izmēri atbilst to attēlojuma vietai mājaslapā.

5. Bilžu aprakstu (ALT tekstu) analīze:

  • Problēmas konstatēšana:
    • Dodieties uz cilni "Images".
    • Skaties uz kolonnu "Alt Text".
    • Identificējiet bildes, kurām trūkst ALT teksta vai kur ALT teksts ir pārāk vispārīgs (piemēram, "bilde1.jpg"). ALT teksts palīdz Google saprast, ko attēlo bilde, un ir svarīgs arī pieejamībai.
  • Risinājumi:
    • Pievienošana: Katrai bildei pievienojiet aprakstošu un atbilstošu ALT tekstu, iekļaujot atbilstošus atslēgvārdus, ja tie ir relevanti attēlam. Izvairieties no pārāk gara vai ar atslēgvārdiem pārpildīta ALT teksta.

Secinājumi:

Regulāra SEO audita veikšana ar Screaming Frog palīdzēs jums identificēt un novērst tehniskās problēmas, kas var kavēt jūsu mājaslapas redzamību Google meklēšanas rezultātos. Koncentrējoties uz meta datiem, H1 virsrakstiem, bilžu lielumu un aprakstiem, jūs varat būtiski uzlabot savu mājaslapas SEO pamatus un nodrošināt labāku lietotāju pieredzi. Neaizmirstiet veikt šādu auditu regulāri, lai sekotu līdzi savas mājaslapas veselībai un pielāgotu savu stratēģiju.

Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • Facebook Pikselis: Kā "pieslēgt" savu mājaslapu un veidot gudras reklāmas
    13. mai. 2025
  • Screaming Frog SEO audits: Meta, H1, bildes – atslēgas uz labāku redzamību
    13. mai. 2025
  • Kā pārbaudīt savu mājaslapu Googlei 2025. gadā: vienkārši soļi
    13. mai. 2025
  • Lai parādītos Google augšgalā: kas jāzina, veidojot efektīvu Google Search reklāmu
    8. apr. 2025
  • Pirms klikšķināt "Publicēt": kas jāzina, veidojot efektīvu Facebook reklāmu!
    8. apr. 2025
  • Writesonic - mans labākais palīgs no AI digitālajā mārketingā.
    4. mar. 2025
  • Digitālais mārketings 2024. gadā
    21. jan. 2025

Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.

  • Sākums
  • Digitālā mārketinga kursi
  • Video lekcijas
  • Kursu katalogs
  • Pakalpojumi
  • Digitālā mārketinga konsultācijas
  • Mājas lapas izveide
  • Karjeras dienas skolās
  • Atsauksmes
  • Kontakti
  • Distances līgums
  • Privātuma politika